Fler funktionärer till O-ringen 2024 + Funktionärsboende

Här kommer mycket information. Vidarebefordrar projektledare Anders Strömbäcks mail om boende för funktionärer som de måste veta hyfsat hur vi tänker till den 9 september då det är hårt tryck på boendet bland deltagarna.

Det ligger nu i Eventor en möjlighet att snabbt anmäla önskemål om boende. Detta görs via Klubben-Klubbaktiviteter. Naturligtvis blir det preliminärt så här långt innan men det är ett måste för arrangörerna att veta på ett ungefär. Bra att veta är att vi får en ungefärlig timpenning på 60:-?. Det är viktigt att vi som bor långt ifrån inte använder så mycket pengar till resor och försöker att bo på plats i Oskarshamn i möjligaste mån.

Boendealternativ:
Figeholms Konferens med möjlighet att ställa upp husvagnar/husbilar en bit från stugorna
Stugby med olika storlekar på stugorna från 2, 4, 6-bädds samt 9-bäddsstugor
Kan endast bokas från alternativ:
1. 14 - 28/29 juli (14-15 nätter)
2. 17 - 28/29 juli (12-13 nätter)
3. 20 – 27/28 juli (8-9 nätter)
4. 23 - 28/29 juli (5 nätter)
Pris: ca 340 kr/ natt och bädd

Husvagns/Husbil, alla har tillgång till elplats
Pris: 200-300 kr/natt

Funktionärscamping vid Rödsleskolan
Plats för husvagn, husbil och tält samtliga platser erhåller el. (Gratis)
Kan bokas för 1 – 12 nätter under perioden 14/7 – 29/7
Pris: Gratis

Hårt underlag Rödsleskolan
Plats i skolsal med ca 4-6 personer, möjlighet till kyl och enklare tillagning (Gratis)
Kan bokas för 1 – 12 nätter under perioden 14/7 – 29/7
Pris: Gratis

Oskarshamns skytteförening norr om Döderhultsdalen Fagereke.
Plats för 5-6 husvagnar/husbilar + hårt underlag ca 8 platser i klubblokal där det finns kök, toalett samt dusch utomhus.
Lokalen och ytan för husvagnar ligger i tävlingsområdet för etapp 5. Husvagnarna kan erhålla elplats.
Pris: Här får vi betala en hyra till Oskarshamns skytteklubb som funktionärsföreningen får betala.

Vi behöver även bli fler Torsås OK-funktionärer. Man kan nu anmäla sig själv via denna länk:

Anmälan till funktionär Här anmäler man personuppgifter, tröjstorlek och bakgrund (färdigheter bl.a.)

De personer som jag har anmält är:
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Algotsson, Håkan
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Fridolfsson, John
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Gottfridsson, Hans
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Henriksson, Göran
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Johansson, Maria
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Nilsson, Magnus
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Olsson, Catrine
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Olsson, Emma
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Olsson, Magnus
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Olsson, Tommy
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Olsson, Ulla
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Waxegård, Simon
Torsås OK 02. Tävling Start Torsås OK Westin, Ida
Torsås OK 11. Service Arena Gunnarsö Persson, Jonas
Torsås OK 11. Service Bygg Fridolfsson, John
Torsås OK 11. Service El Olsson, Tommy

Jag ber er gå in i mailet ni fått runt 19 juni och se efter så att allt stämmer som tröjstorlek, hur lång tid ni kan vara med att arrangera och funktion under veckan/veckorna. Hjälp gärna till och få ihop fler som kan hjälpa till så blir det roligare för oss alla! Fundera även på posten biträdande startchef. Göran är startchef nu men det behövs en biträdande också.

/Maria Johansson, Funktionärsansvarig Torsås OK

Jonas Persson, 2023-09-05